1. Lovakrúl , Pesten a Károlyi-Trattner nyomdában nyomtatták.
2. A szöveg kiegészítése: Akadémiára ; 60 ; 30 ; 154 (Naplóbejegyzés 1825. december 6.)
Az esemény 1825. november 3-án történt a Pozsonyi országgyűlés alsó tábláján, ahol Széchenyi István birtokai egy évi jövedelmét ajánlotta fel a Magyar Tudományos Akadémia létrehozására.
3. 1827
A versenyt Wesselényi Miklós Alborak nevű ötéves barna kancája nyerte.
4. 1827
A Kaszinó volt a társas élet színtere. Lehetőséget biztosított politikai, társadalmi, gazdasági stb kérdések megvitatására. Lehetőséget teremtett újságok és könyvek olvasására.
5. I. Ferenc
A Carolina volt az első gőzhajó a Dunán, de nem menetrendszerűen közlekedett még.
6. Pest-Vác
1846. július 15.
7. Adam Clark – skót származású mérnök, a Lánchíd építésének vezetője
William Thierney Clark – angol mérnök, a Lánchíd tervezője
Báró Sína György – bécsi bankár az építkezés finanszírozása, Lánchíd Részvénytársaság megalapítása
A két Clark között csak névrokonság áll fenn.
8. 1849. november 20.
A Lánchíd volt az első állandó hidunk, első közös építménye Pestnek és Budának. Korának kiemelkedő műszaki alkotása, akkor a világ láncokra függesztett legnagyobb, legszebb hídja. A hídon a nemesek által is fizetendő hídvám az első rést ütötte a nemesi adómentesség falán.
9. A kész Lánchídon nem ment át, de a láncokon igen, erről egy naplóbejegyzése is tanúskodik:
„A hídláncokon járkálok.” 1848. augusztus 30.
10. Vásárhelyi Pál mérnök
Nevéhez fűződik a Vaskapu-szabályozás, mely a kulcsa volt az Al-Duna hajózhatóvá tételének és a Tisza-szabályozás tervének kidolgozása.
11. Hitel, Világ, Stádium, Néhány szó a lóverseny körül, Kelet Népe, Blick, Diszharmónia és Vakság
12. Nagycenk: eperfa-telepítés és faiskola (1826)
Selyemrül című műve (1840)
Selyemgombolyító és selyemfonó létrehozása Nagycenken (1841)
Sopron-Vasi Szederegylet (1841. június 22.)
13. Zugmayer-féle kettős eke, Garret-féle vetőgép
+ 1. 1835. február 20.
Széchenyi István volt Sopron első díszpolgára.